دو سؤال صریح به همراه جواب شفاف
1. چرا برنامه های تبلیغاتی در صدا و سیما زیاد شده است؟
(بعد از خبر ساعت 21، پخش قرعه کشی چای دبش از شبکه یک، جمعه شب قرعه کشی برنج آوازه در برنامه استودیو آوازه، قرعه کشی چای محسن هر هفته ساعت 22:30 در برنامه گلخانه و به همین ترتیب قرعه کشی فلان برند برنج و لبنیات و چای و...) چون دولت به صدا و سیما بودجه ای اختصاص نمی دهد.)
آقایون حاضر در مجلس کاری بکنید!
2. چگونه صدا و سیما مجبور می شود، تحت تأثیر خواسته های دولت حرکت کند، نه اصول و ارزش های انقلاب؟
دولت به صدا و سیما بودجه اختصاص نمی دهد؛ صداوسیما طبعاً موظف به رعایت اصول اساسی نظام است در حالی که دولتها با اهرم بودجه میتوانند نظرات خود را بر مدیران این سازمان تحمیل کنند.
با این اوصاف به نظر میرسد لازم است مجلس شورای اسلامی، بصورت جدی فکری برای بودجهی سازمان صداوسیما کرد. چون در حالت فعلی فارغ از اینکه چه دولتی بر سر کار باشد، با قطع بودجه رسانهی ملی یا باید به تریبون تبلیغاتی دولت تبدیل شود، یا آنتن خود را به حراج بگذارد.
در حالی که اساسا رسانهی ملی باید بتواند آزادانه ضعفهای دولت و دولتمردان و باقی دستگاهها را بگوید و مشکلات را پیگیری کند. رسانهی ملی با وضعیت فعلی و خلا قانونی موجود در مورد بودجهاش به جای اینکه تنها به رهبری پاسخگو باشد و تنها خود را ملزم به خطوط قرمز نظام بداند زیر بلیط دولت است. این البته ربطی هم به مدیریت
صداوسیما ندارد و از مشکلات ساختاری و قانونی نشات میگیرد. مشکلاتی که مجلس باید برای حل آن اقدام کند.
- ۹۲/۱۲/۰۹